donderdag 3 januari 2008

Morgen geen verhuizers, geen visum en geen import vergunning honden!

Morgen geen verhuizers zoals gepland.
Wij waren er wel helemaal klaar voor. Gisteravond nog heel wat vuilniszakken met de laatste troep buiten gezet.
Een huis zonder bloemen, met wat verhuisdozen met luchtvracht, zeevracht, opslag en al bijna koffers gevuld met kleding voor 1 week. Jetske en Adriaan slapen op matrassen op de grond. Bedden zijn al weggedaan, bureau's idem dito, hun kledingkasten leeg.
We hebben nog steeds geen visum, dus wij kunnen het land niet verlaten. Wel als toerist voor 3 maanden, echter verhuisgoed krijg je Zuid-Afrika niet binnen en zonder werkvergunning valt er officieël niet te werken voor Gerhard.
Door de Kerstdagen, Oud en Nieuw is er ook blijkbaar nog eens heel wat oponthoud.
Ook gaat het in Zuid-Afrika niet zo snel als hier. Bureaucratie, ambtenarij en stapels papieren zijn er nodig, vertaald en al en dit alles onder begeleiding van een heel duur advocatenkantoor in Jo'burg.
Duur betaalde hulp van Alcan, zonder resultaat.
Gerhard heeft op tijd de hele rim bam ingeleverd.
De ambassade in Den-Haag is ook een ingeslapen zootje.
De website is in al die jaren nooit aangepast en werkt van geen meter.
Wij zouden immers 5 jaar geleden al vertrekken naar Z.A., maar door de fusie van Pechiney en Alcan deden ze het projekt in de koelkast.
Er werken mensen op de ambassade volgens de site die er al lang niet meer werken?
Ooit zullen we vertrekken maar wanneer precies?????
Alle vliegtickets zijn geannuleerd zonder problemen.
De verhuizers van Interdean kunnen pas op zijn vroegst 24 januari komen.

Morgen ga ik maar weer gewoon paardrijden op mijn Jorpje op het strand.
Ik verveel me niet en vermaak me prima hier. Voor de rest zie ik het wel wanneer ik in een vliegtuig moet instappen.

Vanavond met Elna en Pollien in de Mug gezellig gegeten en bij gepraat.Was wel wat rokerig de locatie. Geitenkaas en kikvorsbenen, alleen voorgerechten gegeten, na al die copieuze maaltijden van de afgelopen tijd en een Zuid-Afrikaanse slobber wijn gedronken.
Elna heeft ook in St. Jean de Mauriënne in Frankrijk gewoond. Kreeg daar ook haar laatste baby,net als ik. Haar ex (Fransman) werkte ook voor Pechiney.
Samen hebben we getennist, de kleintjes hebben veel samen gespeeld, samen geskied en lief en leed gedeeld. Nu woont zij in Bordeaux en was ze even in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten