woensdag 4 februari 2015

Paris...

Heerlijk 3 dagen doorgebracht bij mijn Franse vriendin die in Parijs woont.
We hebben enorm veel gewandeld, eerst naar de Jardin de Luxembourg daarna wat winkeltjes bezocht o.a. een winkel met alleen maar Savoie delicatessen. Wij woonden ooit 20 jaar geleden allebei in de St. Jean de Maurienne, in de Savoie. Allebei met 4 kleine kinderen, waar we heel veel met elkaar "en famille" zijn opgetrokken.

Mijn vriendin is ingenieur en werkt momenteel als wiskunde lerares.

Onze lievelings Savoie kaas, Beaufort !
Al wandelend kwamen we de vele toeristen attracties tegen.
Charlie is zeker nog niet vergeten. Het stikt van de politie en soldaten met machine geweren.
Regelmatig heb ik mijn tas moeten openen.....


Ik was op zoek naar een koperen saus pannetje.
Hoewel die rode le Creuset pannen ook wel goed in mijn keuken zouden staan.
Uiteindelijk een klein koperen pannetje gekocht bij Le Bazar de l'hotel de Ville, BHV/Marais.
Wat een prachtige winkel, te vergelijken met Galerie Lafayette en Le Printemps.

In de Marais o.a. de galerie van Martine Menard en Emanuel Pierre bezocht met prachtige keramiek en foto expositie van Francoise Spiekermeijer. Zij maakt prachtige foto's van inheemse mensen waaronder in dit geval Ethiopische en Tetjeense vrouwen.
We zijn leuk in gesprek gekomen met zowel de fotografe als de galerie houders onder het genot van een glaasje wijn.




Via de vimeo link is een filmpje te zien van de tentoonstelling "Guerre et  Beautés, (oorlog en schoonheden) ceramique et photo en echo. http://vimeo.com/117595589

Nadat we hadden gegeten in het restaurant "Au pied de Cochon zijn we naar een concert gegaan van Herga en Jean Gab met prachtige Zuid-Amerikaanse muziek.
Wij waren bij de opnames van onderstaande You tube filmpjes, ons geklap kun je horen ;-)
Dit was nog maar dag 1 ! Echt genoten, wordt vervolgd.







https://www.facebook.com/herga.jeangab
"Pas mal "mijn uitzicht vanuit het appartement van mijn vriendin. 

2 opmerkingen:

  1. wat is parijs toch een heerlijke stad en als je eenmaal alle touristische attracties hebt afgelopen wordt het pas echt genieten! parijs heeft zo veel kleine onverwachte 'hoekjes'. er wordt zo veel groots geboden in the fringe theatre.....binnenkort ga ik ook zo genieten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral genieten Anja, heb ik ook gedaan van de Fondation Louis Vuitton, de Marais en zoveel meer met mijn privé gids die precies de weg weet om die drukke massale toeristische trekpleisters te vermijden.......Heel veel plezier !

      Verwijderen