zondag 12 september 2010

Les Tupiniers du vieux Lyon; La vie en rose.



Afgelopen zaterdag met mijn "handen in de klei" clubje op stap geweest naar een gerenommeerde en grote Internationale keramiek en poterie markt in het centrum van het oude Lyon.
Heel veel mooie keramiek gezien waar mijn voorkeur naar uitgaat. Poterie is leuk maar heeft wel enigszins een potjes en kommetjes imago voor mij. Zeker, er zijn bijzonder mooie en knap gemaakte dingen bij, die ik absoluut niet zou kunnen fabriceren.
Het was een lange dag, vroeg op pad met de auto naar Lyon. Op de place St. Jean waren in totaal 140 deelnemers, zeer veel te zien dus veel indrukken, al met al zeer inspirerend.
Een Frans uitstapje en een restaurant bezoek zijn onafscheidelijk. Lekker en gezellig gegeten met elkaar. Na de lunch weer uitgerust en klaar voor de rest met nog minstens 70 stands te bezoeken.
Ook de omgeving het oude centrum van Lyon trok mijn aandacht, bijzonder mooi. Daarvoor moet ik nog maar weer eens terug met mijn familieleden. Zo kan Noor haar fameuze voor het eerst gegeten bonbon van Bernachon met bladgoud op 2 jarige leeftijd weer eens proeven als chocolade addict.

Voor foto's zie onderstaannde link:
http://picasaweb.google.com/103490411939108414673/LesTupiniersDuVieuxLyonLaVieEnRose#

Geen opmerkingen:

Een reactie posten