zondag 1 maart 2009

Moet ik dit serieus nemen ?


Moet ik dit serieus nemen ?
" Nederlander slaat zich door de crisis met bitterbal en kroket"
"PVV grootste partij in peiling De Hond"


Ik houd het Nederlandse nieuws o.a. via Internet in de gaten. Vandaag waren er twee opvallende laatste nieuwtjes van de Volkskrant. Door de crisis worden er meer bitterballen en kroketten genuttigd, als vervanging van etentjes in restaurants.
Volgens de peiling van Maurice de Hond is de partij van Wilders de grootste partij van Nederland. Door de weigering van Engeland voor het toelaten van Wilders en het populaire geklets met zijn opvallende blonde pruik in Amerika, valt hij natuurlijk wel op doordat de media er veel aandacht aan besteedt. Ik heb toch wel heel erg grote twijfels bij het lezen van deze berichten!

Gisteravond hadden wij een fundraising avondje van de Amerikaanse school van Jurren en Noor.
Goed Amerikaans, iedereen draagt zijn steentje bij voor het eten. Mijn taak was het maken van "appetizers", borrelhappen. Van elke nationaliteit werd verwacht een mand te vullen met de typische lekkernijen en bijzonderheden van het land van afkomst. Het zijn niet alleen Amerikanen op deze school. Mexicanen, Canadezen, Schotten, Australiërs, Indiërs en wij als enige Nederlanders zijn vertegenwoordigd. Jetske had voor ons van allerlei Nederlandse dingetjes meegenomen de laatste keer dat zij bij ons was. Kaas, drop, hagelslag, stroopwafels, speculaas, zure haring en wat souvenirs zoals Delfsblauwe klompjes, molen pen en Hollandse koeien, molen en tulpen afbeeldingen.
Was gezellig en weer wat nieuwe mensen leren kennen, waaronder een Australische collega van Gerhard met vrouw. Quebequaker collega's ( Canadezen afkomstig uit Quebec) die aardig vervormd Frans spreken. Het verschil tussen chien en chat hoor je bijna niet, de taal zingt wat meer en ze hebben zo hun eigen typische woorden en uitdrukkingen. Verbazingwekkend voor mij spreken ze over het algemeen slecht of nauwelijks Engels. Quebec hoort niet bij Canada lijkt het wel. Ze lijken te leven op een eiland in Canada met "je me souviens"op de nummerborden van de auto's. Toch leuk en interessant om al die verschillende nationaliteiten mee te mogen maken.
Vandaag was het weer even wat minder. Maar de afgelopen week was het weer voorjaarsachtig aangenaam. Zo liep ik vrijdag nog in een t shirt op 1800 meter met mijn hondjes in de sneeuw van de Vercors (zie foto). Was het bijna te warm op ons terras in onze tuin, zag ik de eerste vlinders, insecten en vleermuis al weer te voorschijn komen en hebben de vogels al weer het hoogste lied.
Al even een voorproefje van het voorjaar is echt genieten en goed na een koude lange winter.

2 opmerkingen:

  1. Speedy HC,
    Geert Wilders: afwachten wie zich bij de PVV aansluit.
    Rita Verdonk misschien?
    Politiek is moeilijk te voorspellen, net als het weer.
    MAPA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb moeilijkheden met reacties plaatsen.
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen