zaterdag 24 januari 2009

Okavango delta Botswana en ons huidige leventje..



Onze vakantie naar de Okavango was de meest bijzondere vakantie voor ons. Vanuit de lucht, op het water en op het land, de meest mooie en bijzondere dingen gezien. Gelukkig geen enge slangen en brand meegemaakt zoals op het filmpje. Binnenkort hoop ik eigen videobeelden op mijn webblog te zetten. Eerst nog even uitvogelen hoe dat moet.
Trouwens vanavond was er een documentaire op de TV over de criminaliteit in Johannesburg. Toen werd mijn heimwee naar Zuid-Afrika even heel wat minder.

Noor is aan het logeren vanavond bij haar Grieks, Argentijns Joods vriendinnetje Dana. Dat zal wel weer heftig laat worden, net zoals de vorige keer bij ons thuis, wederom zullen ze wel dikke pret hebben. Het gaat het goed op school bij Jur en Noor qua cijfers en vriendjes en vriendinnetjes. Beide zijn slim maar af en toe ook wel heel erg lui.

Vandaag ben ik met Jur heel gezellig Grenoble in geweest omdat hij nieuwe schoenen nodig had. Schoenmaat 47 is wel lastig te vinden en ook nog eens in zijn smaak in Frankrijk. Uiteindelijke gelukt ook nog eens in de "soldes" minus 30% mooi meegenomen. Met Noor ga ik af en toe ook op stap natuurlijk. Er is een groot overdekt winkelcentrum waar je alle bekende Franse en Europese winkelketens hebt, waar je heel gezellig kunt winkelen.
Sinds 1 week heeft Noor een bril, omdat ze wat moeite had met het lezen op het schoolbord. In Frankrijk moet je eerst naar een oogarts en ophtometrist voor oogtesten in plaats van direct naar een opticien. Er waren ook nog eens 2 bezoeken nodig waarvan 1 zonder en 1 met dilaterende oogdruppels. Gelukkig bleek de sterkte van haar glazen erg mee te vallen ( -0,50 en -0,75) en is ze blijkbaar niet erfelijk belast met de ogen van Gerhard. De YSL ( voor insiders) bril staat haar trouwens enorm goed, qua uiterlijk lijkt ze nu nog meer op haar vader. Foto volgt hoop ik, pubers zijn niet altijd in de mood om zich te laten fotograferen.

Gister en vandaag was het weer zeer slecht. Hier komt de regen met bakken uit de lucht en waait het vanavond ook nog eens behoorlijk. Ook bij ons is de vorst verdwenen. De sneeuwgrens lag de afgelopen dagen ver boven de 1000 meter, dat kunnen wij goed zien vanuit ons huis door de omringende bergen. Gelukkig wordt het de komende dagen weer wat zonniger overdag maar kouder in de nacht.

Gerhard doet zijn werk met plezier en houdt zich bezig met lange termijn business planning. Over twee weken gaat hij naar Wales voor 5 dagen, maar tot nu toe is hij nog niet zoveel aan het reizen geweest.

Ik heb hier een lekker rustig leventje vooral gedurende de week. Ik verveel me geen moment en heb tijd voor mijn hobbies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten