woensdag 29 augustus 2012

Half dagje Walcheren.



Op weg naar mijn vriendin in Middelburg om een voorstelling van het Zeeuws Nazomer Festival te bezoeken nog eventjes wat binnen weggetjes genomen op het Walcherse platteland. Sinds een paar jaar zijn er prachtige bloemenranden aan de wegzijde van akkers. Door een initiatief van de Agrarische Natuurvereniging kun je voor 12,50  onbeperkt bloemen plukken gedurende de zomer uit deze aangelegde Walcherse bloemenranden.


Prachtig zo' n bloemenzee met al die zomerse bloemen.


De pompoenen zijn alweer enige tijd te koop bij stalletjes aan de kant van de weg van boerenbedrijven.

In alle soorten en maten, prachtig die kleuren !

Dit is mijn favoriete soort, de Turkse hoed.

Deze ziet er wel heel pukkelig uit !

Prachtig om na te tekenen.


Via Domburg richting vriendin in Middelburg gereden.

Nadat we samen eerst heerlijke tonijn hadden gegeten in de Gouden Bock, was het verzamelen geblazen in het festivalhart met daarna naar onbekende bestemming. We kwamen terecht in een prachtig klein intiem theatertje op de 2 de rij.
"Het land", een toneelstuk met snelle, rake scènes van een complex huwelijksportret waarin de leugen geslikt wordt en het verlangen gesmoord. Een hypnotiserend nachtstuk over levensangst en bezetenheid waarin drie mensen gevangen raken tussen woede en zwijgen. (bron Z.N.F.)
Het was indrukwekkend, zeer goed gespeeld met verrassende accenten van knerpend grind, plotselinge geluiden, we zaten er boven op, letterlijk en figuurlijk.


Na de voorstelling muziek in het festivalhart met Zerah John & the great escape, daarna Dotan met wat meer oor vriendelijke muziek.

Prachtige en sfeervolle locatie op het Abdij plein.


Mijn vriendin kent mij langer dan vandaag en gaf mij twee prachtige " sanddollars" door haar gevonden tijdens haar verblijf in Mozambique. Ik als schelpenverzamelaar was helemaal blij !

Ook al eens gekregen van haar, een houten bolletje, geen kastanje, afkomstig uit een rivier in Mozambique.