donderdag 17 juni 2010

Mijn lieve energieke Engelse Springer spaniëls !




Joyful Springer (defined):
1. A Joyful Springer is a person or animal who makes feeling good his or her #1 priority,
a being who springs into the joyful moments in life.
2. A Joyful Springer is an English Springer Spaniel living a happy, active life.
Joyful Springers play a lot.

Heiko was bijna verdronken vandaag !. Gisteravond hebben we een vreselijk noodweer gehad. Onweer met lichtflitsen elke 30 seconden en vrijwel direct daaarna gedonder met echo, zo gaat dat in de bergen. Bovendien ging het gepaard met een zeer grote hoeveelheid regen in zeer korte tijd. De rivier de Furon afkomstig van het plateau van de Vercors, was een kolkende en zeer snel stromende rivier vandaag. Mijn honden gingen niet zwemmen, blijkbaar hadden ze door dat het niet koosjer was. Althans dat dacht ik in het begin van hun uitje. Dat onweer zeer plaatselijk kan zijn was ook duidelijk. De Isere en dus ook de Drac waren niet hoog qua waterstand en snelstromend. Daar hebben mijn honden heerlijk kunnen zwemmen zonder risico.
Echter op de terugweg wederom langs de snelstromende, overvolle Furon, zag mijn Heiko een zeer grote stok, als vervente, trotse stokken liefhebber en ja hoor hij sprong in het water en verdween vrijwel meteen in een kolkende stroomversnelling kopje onder, ik zag hem niet meer ! Wat heb ik staan schreeuwen eerst Heiko nee, kom hier, oh nee !. Ik dacht echt dat hij aan het verdrinken was ! Maar gelukkig kwam hij aan de zijkant van de oever tevoorschijn, al steil klauterend, weer wegglijdend maar uiteindelijk kwam mijn gespierde mannetje weer aan wal. Pffffff wat een avontuur ! Niet voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten