woensdag 11 november 2009

Zuid Afrika en Julius Malema.



Sinds Malema vorig jaar tot jeugdleider van het ANC werd gekozen, haalt hij wekelijks de kranten. Hij zei bereid te zijn “de wapens op te pakken en te doden voor Zuma”, meende dat de vrouw die de ANC-leider van verkrachting beschuldigde een “fijne tijd” had gehad, beschimpte het “nepaccent” van de onderwijsminister en noemde alle oppositiepartijen “contrarevolutionairen”. De corruptiezaak tegen Zuma is in zijn ogen irrelevant: “Als Zuma corrupt is, willen we hem met al zijn corruptie. We willen hem met al zijn zwakheden.
Malema staat niet bekend om z’n snuggere opmerkingen. Hij voorspelde serieus dat de ANC 'geen tweederde, maar wel een driederde meerderheid' zou krijgen. Inderdaad, zoals The Star vorig jaar al onthulde: Juliusje kon ook op school niet te best meekomen. Berucht is zijn 2 voor houtbewerking, wat inspireerde tot Julius-T-shirts: "100 % for Zuma – 20 % for woodwork".
Nando’s Chicken heeft op ’s mans vermogens ingespeeld met een commercial rond de verkiezingen: 'it’s time for change'. Nou betekent change in het Engels ook: wisselgeld. En we leren van de buikspreekpop Julius dat als je bij Nando’s een snack koopt van 33,95 rand en je betaalt met 100 rand, dat je dan zelfs meer geld terugkrijgt dan dat de maaltijd initieel heeft gekost

Geen opmerkingen:

Een reactie posten