zondag 5 april 2009

Een weekend vol met activiteiten en belevenissen.


Hoe krijgen we het water in ons zwembad weer helder?

Mijn nieuwe "voiture".

Canicross.
Mijn grootse angst hier de adder!


Momenteel is het weer al mooi zomers, blote benen, de zomerkleren zijn al weer te voorschijn gehaald. Zo werd het ook tijd om het zwembad weer in gebruik te nemen. Helaas was het water helemaal groen, dus zal er heel wat aan chemicaliën en boenwerk nodig zijn om het helder en zwemklaar te krijgen.
Zwembad klinkt leuk, maar het is verdomde veel werk om alles pico bello te houden.
Sinds vrijdag ben ik weer in het gelukkige bezit van een eigen auto. We hebben een Fiat Multipla gekocht met voor- en achterin 3 zitplaatsen, lekker ruim en handig met onze honden en als al onze kinderen er zijn.
Zaterdag heb ik voor de 2 de maal paardgereden en zal ik donderdag voor het eerst een buiten rit gaan maken. Gelukkig geen spierpijn gekregen deze keer zoals na de eerste keer, het went snel, ook het Franse paardrij vocabulaire.
Zondag hadden we vrienden te eten waar mee gebraaid hebben op onze indrukwekkende Zuid-Afrikaanse braai. Het was heel gezellig. Het was al bloedheet op ons terras maar onder parasol was het goed te doen. Jeetje, hoe warm zal het hier wel niet zijn als het echt zomer is?
Zondag aan het eind van de middag ben ik nog even gaan fietsen met mijn honden. Het bleek enorm druk te zijn bij de rivier omdat er een canicross bezig was. Voor mij compleet nieuw om te zien. Hardlopers met een hond aangelijnd via een riem om hun middel. De meest mooie honden gezien, waaronder vele jachthonden. Het zou niks voor mij zijn, ik houd nu eenmaal niet van hardlopen. Op de terug weg stapte ik bijna op een adder, schrikken hoor ! Spikkel liep er gelukkig met een boog omheen, waarschijnlijk ook omdat ik schreeuwde als een gek.
De kinderen hebben nu alweer 2 weken vakantie. Elke vakantie duurt hier minimaal 2 weken, de zomervakantie zelfs 2 maanden. Jurren gaat woensdag een weekje naar zijn zus Jetske toe in Utrecht. Daar heeft hij veel zin in ! Morgen breng ik hem naar Geneve, hij vliegt met Easyjet naar Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten