maandag 28 juli 2008

(Bea)TRIX in Port Elizabeth.



Vorige week was een heerlijke warme zonnige week waar ik heel veel heb gewandeld op het strand. Stranden ontdekt waar zoveel abalone schelpen liggen dat ik minstens een verhuisdoos vol nog met de luchtvracht naar Frankrijk moet sturen. Wat ga je ermee doen vraagt Gerhard dan weer. Nou laat dat aan mijn fantasie over. Nog gewandeld met mijn Duitse vriendinnen op Sardinia bay, goed voor mijn Duits wat ik inmiddels bijna vloeiend spreek.Engels gaat natuurlijk ook goed, maar het Frans even wat minder nu. Maar dat zal wel goed komen als ik eenmaal weer in Frankrijk woon.
Verder veel in de auto gezeten omdat de school nu flink ver weg is.
Nog wat laatste dingetjes geregeld en gekocht. Het is hier vaak veel goedkoper.
Het Zebra vel hebben we toch maar niet gekocht omdat het ging om het bedreigde soort, dus geen Burchell's. Zo hoorde ik in de auto op de radio een leuk liedje over Afrika. Ik volgende dag naar een C.D winkel en vragen naar een liedje zonder naam van band te weten. Jongeman van winkel heeft Algoa FM maar even gebeld wat ik om een uur of 4 gehoord zou kunnen hebben. Hulpvaardig zoals ze meestal zijn hier in Zuid-Afrika
Het afscheids etentje van Alcan was gezellig in een Thais restaurant, wat meer op een hoerenkast woonkamer met rode lampjes leek dan een normaal standaard doorsnee restaurant. Er was speciaal voor ons een Xhosa dans muziek groep met opzwepende muziek en dans om de sfeer wat op te schroeven.
Wij waren niet de enigen in het restaurant bleek al heel snel toen ik plotseling Nederlands hoorde praten. Er bleek een hele groep van Nederlanders te zitten in een ander vertrek van o.a.Interbeton.nl , die het voetbal stadion bouwen en Nederlandse vrouwen die aan een Zuid Afrikaan zijn blijven hangen en die nu woonachtig zijn in P.E. Leuk stel ontmoet waarvan vrouw een winkel heeft met Dutch design gemaakt door minderbedeelden. Het heet Trix van Bea natuurlijk. Dinsdag ga ik even langs om nog wat afscheids cadeautjes te kopen.
Gerhard kreeg deze week nog een uitnodiging om een diner bij te zitten van de communistische partij en Jacob Zuma van het ANC. Heeft hij toch maar afgeslagen.
Donderdag gaat Noor nog wat leuks doen met wat vriendinnetjes. Jur heeft geen zin in dit soort afscheidsfeestjes. Zal wel lastig voor ze worden om weer afscheid te nemen donderdag. Hoewel ze de dagen aftellen, omdat ze allebei heel graag naar Nederland willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten