maandag 12 oktober 2009

Teleurstellend Zuid-Afrika.


Regelmatig heb ik contact met kennissen en vrienden in Zuid-Afrika. Meestal krijg ik leuke en goede berichten te horen en wakkert mijn heimwee naar Zuid-Afrika een beetje aan.
Echter vorige week donderdag kreeg ik twee akelige berichten. Via een kennis (Henriette-there is sad news of Gina) die een overlijdens advertentie zag van Gina, een vrouw die samen met haar man Neil ons veel heeft verteld over het leven in Port Elizabeth, ons 2 maal zeer gastvrij heeft ontvangen en die direct na onze aankomst op de stoep stond met een fles champagne en bloemen.
Vervolgens in de avond een bericht dat de zwager van mijn vriendin was vermoord op zijn boerderij vlakbij Uytenhage!
Naast het intense verdriet van de familie, ook enorme woede en teleurstelling over de mentaliteit en criminaliteit in Zuid-Afrika !

hello i find myself on my own with a terrible tragedy that happened tonight as we speak to my sister's partner in life....murdered in uitenhage on his farm; .... (ik noem geen persoonlijke namen) went with her, as she was staying in PE at her home tonight and he was staying on the farm alone....you are the only one i can vent this bad news to....sorry.

Nous sommes bouleverses!!, l'Afrique du Sud est un paradis, sauf son insécurité qui est un enfer !!! Difficult to process, emotions of sorrow, of anger and questions . Wij zijn sprakeloos !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten